NYE VARER TILFØJET TIL VORES OUTLET

Handelsbetingelser

1. Generel information 

Salg fra www.aveny.dk sker af Aveny Rødovre A/S, Trekronergade 147 2500 Valby, CVR.nr. 32277071 

Email: info@aveny.dk 

Hvis du oplever problemer med din bestilling på www.aveny.dk eller ved øvrig brug af hjemmesiden, kontakt venligst vores kundeservice på:
Email: info@aveny.dk  
Tlf: +45 35 83 00 77

Kundeservice åbningstider:
Alle hverdage: 9.00-17.00

Hvis der er dele af nedenstående handelsbetingelser, som du ikke forstår, anbefaler vi, at du kontakter vores kundeservice, inden du begynder at bruge www.aveny.dk.  

Nedenstående betingelser er gældende ved online køb hos Aveny Rødovre A/S på www.aveny.dk. Nedenstående salgs- og leveringsbetingelser gælder for alle leverancer fra Aveny Rødovre A/S. 
Betingelserne gælder i det tilfælde, hvor der ikke er indgået andre skriftlige aftaler mellem dig som køber og virksomheden. 

2. Vigtig information 

LÆS HANDELSBETINGELSERNE GRUNDIGT, INDEN DU BESTILLER VARER FRA www.aveny.dk.

Disse handelsbetingelser ("Betingelserne") finder anvendelse, når du bestiller eller køber varer på hjemmesiden. Handelsbetingelserne kan blive opdateret fra tid til anden (for eksempel for at afspejle ændringer i teknologien, vores forretningsmodel, vores systemkapacitet eller i relevante love og regler), og derfor beder vi dig godkende betingelserne, hver gang du handler hos os. Enhver reference til "du", "dig" eller "din" betyder dig som bruger af hjemmesiden, enhver reference til "vi", "os" eller "vores" henviser til Aveny Rødovre A/S. 

Hvis du ikke accepterer vores betingelser ved aktiv afkrydsning i forbindelse med hvert et køb, kan du ikke bestille eller købe varer på www.aveny.dk

Du har ret til at træde tilbage fra denne aftale uden begrundelse inden for 30 dage efter den dag, hvor du eller en af dig angiven tredjemand, dog ikke transportøren, får varerne i fysisk besiddelse. 

Aveny Rødovre A/S tager forbehold for tastefejl, prisfejl, udsolgte/udgåede varer og leveringssvigt fra vores leverandører.

 

Bestilling
Vores online forretning er åben 24 timer i døgnet, men kan dog være lukket som følge af vedligeholdelse. En bestilling som er afgivet på en offentlig fri- eller helligdag, vil blive behandlet den følgende hverdag.

Du skal være mindst 18 år gammel for at købe varer på www.aveny.dk samt besidde et gyldigt kreditkort, der er accepteret af os. Er du under 18 år gammel, skal du have et juridisk grundlag for at indgå en aftale med os.

Vi leverer kun i Danmark og ikke til udlandet.

Ved at afgive en bestilling på www.aveny.dk, fremsætter du et tilbud om at købe den valgte vare, på de vilkår der fremgår af vores betingelser. Vi kan frit vælge at acceptere eller afslå dit tilbud om køb af varen, f.eks. hvis din bestilling indeholder tilbud om køb af flere eksemplarer af den samme vare. Indeholder din bestilling køb af flere forskellige varer, forbeholder vi os ret til at acceptere ordren delvist og afslå tilbud om køb af øvrige vare(r) under samme bestilling. Vi refunderer naturligvis eventuelt modtagne betalinger uden gebyrer eller andre omkostninger for dig.

Blandt andet forbeholder vi os ret til at afslå ethvert tilbud om køb i en af de følgende situationer, uden at være ansvarlige for erstatning eller andre omkostninger:

  • Dine betalingsoplysninger er ikke korrekte eller kan ikke verificeres.
  • Din bestilling er afgivet med det formål at begå bedrageri mv. eller afgivet i forbindelse med en strafbar handling eller anden ulovlig aktivitet.
  • Der opstår en utilsigtet fejl på www.aveny.dk, f.eks. en betalings-fejl, en prisoplysningsfejl el.lign.
  • Vi har grund til at tro, at du er under 18 år gammel.
  • Vi kan kun acceptere tilbud fremsat på www.aveny.dk. Vi behandler ikke tilbud fremsat på anden måde f.eks. i e-mails eller breve. 

Det er dit ansvar at indtaste korrekte kontaktoplysninger i forbindelse med bestillingen. Grundet reglerne om beskyttelse af persondata, har vi ikke adgang til de indtastede oplysninger efter bestillingen er lagt og vi kan derfor ikke gøres ansvarlige ved fejl i indtastningen.

På hvilket tidspunkt i bestillingsprocessen er du bundet af din ordre?
Inden afgivelse af bestilling har du mulighed for at ændre de oplysninger, som du har indtastet, herunder leverings- og betalingsoplysninger. Du har også mulighed for at ændre varerne eller fjerne varer fra din indkøbskurv.

I det øjeblik du klikker på ”Godkend og betal”, aktualiserer du betaling og kvitteringen vises på din skærm, og du er bundet af dit fremsatte tilbud. Læs venligst mere under "Fortrydelsesret".

Kvitteringen, som du modtager under overskriften ”Tak for din bestilling”, er en automatisk bekræftelse på, at vi har modtaget dit tilbud. Vær opmærksom på, at bekræftelsen ikke betyder, at vi har accepteret dit tilbud, og vi forbeholder os derfor retten til at afslå dit tilbud, selv om du har modtaget den automatiske bekræftelse, jf. ovenfor.

Kontakt venligst vores Kundeservice, hvis du begik en fejl, da du foretog bestillingen - de står klar til at hjælpe dig.

Accepterer vi dit tilbud, modtager du en e-mail fra os under overskriften, ”Din ordre er nu på vej”, der bekræfter at vi har accepteret din bestilling (ordrebekræftelse). Aftalen mellem os er indgået fra det tidpunkt, hvor ordrebekræftelsen er modtaget.

Efter indgåelsen af aftalen gælder reglerne om fortrydelsesret, se nedenfor.


Aftalens sprog
Aftalen kan kun indgås på dansk.

 

Adgang til aftalen
Med ordrebekræftelsen modtager du en bekræftelse på aftalens indhold. Vi opbevarer indgåede aftaler, herunder dit tilbud og ordrebekræftelse, i et vist tidsrum, og vi anbefaler, at du ligeledes gemmer disse dokumenter, da de ikke nødvendigvis efterfølgende vil være tilgængelige på www.aveny.dk

Tiltag mod bedrageri
For at kunne beskytte dig og vores andre kunder mod bedrageri og for at opretholde et højt sikkerhedsniveau for onlinekøb, kan vi gennemføre verifikationscheck. Verifikationschecket kan omfatte de data du sender når du afgiver din bestilling, herunder din adresse, betalingsoplysninger og screening af dit tilbud.

Betalingsmidler 
Vi accepterer følgende betalingsmidler:

  • Dankort
  • Visa
  • Visa Electron
  • Mastercard
  • Forbrugsforeningen
  • MobilePay
  • Aveny gavekort og tilgodebevis

Udover betaling med betalingskort tilbyder vi også betaling via Scalepoint i vores forretninger. Vi gør dog opmærksom på, at betaling med Scalepoint ikke kan kombineres med andre rabatter eller i forvejen nedsatte varer.  

Gavekort
Det er muligt at købe gavekort online, som både kan anvendes online og i vores syv forretninger.
Gavekort købt i vores forretninger kan også anvendes online.

BEMÆRK, at det ikke er muligt at anvende Forbrugsforeningen som betalingsmiddel ved køb af gavekort. 

Hvor lang tid er mit gavekort gyldigt? 
Et gavekort eller tilgodebevis fra Aveny er gyldigt i 2 år fra udstedelsesdatoen. Efter udløbsdatoen kan det ikke længere anvendes.

Kan gavekort/tilgodebevis udbetales?
Du kan få vekslet dit digitale gavekort til kontanter i vores forretninger, inden det udløber. 
Gavekort vundet i konkurrencer eller købt via Scalepoint eller andre rabataftaler kan ikke ombyttes til kontanter.

Kontrolcifre (Credit Card verifikation nummer (CVV)
Betaler du med kreditkort, vil du blive bedt om at indtaste kortets kontrolcifre. Du finder de tre kontrolcifre på bagsiden af dit kreditkort, oftest i højre side af kreditkortets bagside. Kontrolcifrene er nødvendige for at betalingen kan gennemføres og for at opretholde et højt sikkerhedsniveau. Der kan også være andre tilsvarende sikkerhedsforanstaltninger. 


Opgraderingsservice 
Med vores Starlightserie tilbyder vi den unikke mulighed, at du kan opgradere dit smykke inden for 2 år efter købsdato. 
Når du ønsker at opgradere dit Starlightsmykke skal original kvittering medbringes. 

Prisen på opgraderingen er differencen mellem de to nuværende udsalgspriser på dit nuværende smykke og det, som du ønsker at opgradere til.

Såfremt, at vi kører kampagne, rabatter m.m., og du ønsker at benytte dig af vores opgraderingsservice, får du rabat på differencen.
Rabatten udregnes på differencen mellem de to smykkers nuværende udsalgspriser (uden rabat), og herefter fratrækkes rabatten på differencen mellem udsalgspriserne. 


Alle priser på www.aveny.dk, er inkl. moms.

Betalingsprocedure
Når din vare forlader vores varelager for at blive leveret, vil din betaling blive trukket på den valgte betalingstjeneste og du vil modtage en mailbekræftelse herom. 

Lager
Hos Aveny bestræber vi os på altid at have vores lagerstatus opdateret. Sker det, at vi ikke har en vare på lager, og der forekommer uventet forlænget leveringstid, vil du hurtigst muligt blive kontaktet pr. telefon eller e-mail. Vi vil herefter forsøge at finde frem til en fælles, god løsning. 


Gaveindpakning
Alle smykker bliver leveret i en fin æske. Er du på udkig efter en gave, tilbyder vi også gratis gaveindpakning. Du bedes blot tilvælge dette når du gennemfører din ordre. 

Priser og levering
Alle de anførte priser for varer, leveringsomkostninger og andre omkostninger er inklusive skatter, moms og afgifter.

Omkostninger vedrørende levering, fragt eller porto kan variere og lægges til for hver bestilling.

Vi tilbyder gratis levering ved køb over kr. 300 til afhentning i pakkeshop. Ved levering med PostNord kan du ved bestilling selv afgøre, hvorvidt du ønsker pakken leveret til afhentning hos valgfri posthus/pakkeboks/pakkeshop.
Du kan ved bestilling tilvælge privatlevering med PostNord til 39 kr. 

Vi sender til hele Danmark. Vi leverer ikke til udlandet og heller ikke til Færøerne og Grønland.

Varer vil blive leveret på leveringsadressen, der angives ved bestillingen.
Der leveres varer alle ugens dage med PostNord. Vi har en leveringstid på 1-4 hverdage, alt afhængig af hvilken varer, som her er tale om. For visse varer gælder særlige leveringsvilkår. Betingelserne vil fremgå specifikt forud for køb af disse varer og kan ses på den enkelte vare. 

Såfremt, at en vare er på lager, forventer vi at levere dine varer inden for 1-2 hverdage. Såfremt en vare ikke er på lager og er en bestillingsvare, forventer vi at levere dine varer inden for 2-4 hverdage. Du kan se den specifikke lagerbeholdning inden på alle vores varer. 

BEMÆRK, at Georg Jensen varer, som ikke er på lager, kan have en længere leveringstid på op til 14 hverdage. 

Ved forsendelse med PostNord:
PRIVATPAKKER MED OMDELING
Der skal kvitteres for pakken ved modtagelsen. Det behøver nødvendigvis ikke være dig der kvitterer. Personer på leveringsadressen (fx et familiemedlem, en ven, receptionist etc.) kan således også kvittere for modtagelsen med bindende virkning for dig. Er der ingen til stede på leveringsadressen, når pakkebuddet kommer, lægges en advisering om, at pakken kan afhentes den efterfølgende dag på nærmeste udleveringssted – med mindre du er tilmeldt Modtagerflex. I sidstnævnte tilfælde stilles forsendelsen på et aftalt sted på adressen. Forsendelsen vil typisk blive opbevaret i maksimalt 7 dage før pakken returneres til os, som ikke-leveret. Husk at du via tilsendte T&T på e-mail kan følge forsendelsens forløb. Såfremt din pakke kan leveres i din postkasse, må pakkebuddet aflevere i denne, uden at indhente underskrift.


PRIVATPAKKER UDEN OMDELING
Er der valgt et afhentningssted sker leveringen til valgte postbutik, posthuset eller pakkeboks. PostNord giver dig besked pr. sms eller e-mail, når pakken er på vej og klar til afhentning. Forsendelsen udleveres mod fremvisning af gyldig legitimation. Har du valgt levering til pakkeboks, bliver koden ligeledes tilsendt. Forsendelsen vil typisk blive opbevaret i maksimalt 7 dage før pakken returneres til os, som ikke leveret. Husk at du via tilsendte T&T på e-mail kan følge forsendelsens forløb.

Fortrydelsesret
Hos Aveny giver vi dig ret til at fortryde en aftale uden begrundelse inden for 30 dage.

Fortrydelsesfristen udløber 30 dage efter den dag, hvor du eller en af dig angiven tredjemand, dog ikke transportøren, får varerne i fysisk besiddelse.

Fortrydelsesfristen er overholdt, hvis du sender din meddelelse om udøvelse af fortrydelsesretten, inden fortrydelsesfristen er udløbet.

Følgende varetyper er undtaget fortrydelsesretten:

  • Levering af varer, som er fremstillet efter forbrugerens specifikationer eller har fået et tydeligt personligt præg herunder gravering, specialdesign m.m. 

Returnering
Gaver er dejlige at få, men det kan naturligvis ske, at de skal byttes eller returneres.

Ved køb i en af vores fysiske forretninger kan man få et byttemærke sat på varen, såfremt det er en gave. Med dette byttemærke kan varen dermed byttes. Hvis du ønsker returnering, skal gyldig kvittering medbringes.
Købes gaven på aveny.dk, skal kvittering både medbringes ved ombytning eller returnering. 

Skulle det ske, at du fortryder dit køb, har du altid 30 dages fuld returret fra den dag, du har modtager varen.
Returretten kan benyttes, såfremt varen er ubrugt og returneret i original og intakt emballage. Fortrydes købet tilbagebetaler vi til det samme betalingskort, som anvendt ved købet.

Ved betaling med et forbrugsforeningskort, skal beløbet tilbageføres til det anvendte betalingskort ved returnering. 
Ved køb af varer i vores Pop-Up på Nørrebro eller på vores Torvesalg, bortfalder bytte- og returretten, hvilket også fremgår på kvitteringen. 

Hvis du har nogle spørgsmål vedrørende returnering, er du altid velkommen til at kontakte kundeservice på mail info@aveny.dk, hvor vi besvarer din henvendelse hurtigst muligt.

Hvis du udøver din fortrydelsesret i denne aftale, refunderer vi alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger, uden unødig forsinkelse. Vi gennemfører en sådan tilbagebetaling med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved den oprindelige transaktion. Under alle omstændigheder pålægges du ingen former for gebyrer som følge af tilbagebetalingen.

Vi kan tilbageholde tilbagebetalingen, indtil vi har modtaget varerne retur, eller du har fremlagt dokumentation for at have overgivet varerne til transportør, alt efter hvad der er tidligst. Aveny kan kræve dokumentation for de specifikke varer der er sendt retur, før tilbagebetalingen kan ske.

Du skal afholde de direkte udgifter i forbindelse med returnering af varen til os.

Du kan både bytte og returnere varer købt online i én af vores syv forretninger i 30 dage. 
Ønsker du at bytte eller returnere varer købt online i én af vores forretninger, skal du fremvise kvittering, som du har modtaget på mail. 
 
Du kan også sende varer retur til os ved at udfylde den vedlagte returseddel og sende pakken med omdeling til nedenstående adresse:

RETURADRESSSE
Aveny Rødovre A/S
Trekronergade 147
2500 Valby

 

Sendes varen som pakke, er det vigtigt at sende pakken med omdeling, da vi ellers ikke modtager forsendelsen. Vi anbefaler at sende varen retur som pakke, så du kan spore din pakke. 
Sendes pakken uden omdeling til f.eks. en pakkeshop forbeholder vi os retten til ikke at afhente den, og pakken vil derfor blive returneret til dig. 

Vi anbefaler, at du gemmer postkvitteringen som bevis for, at du har indleveret pakken til posten/transportøren.


BEMÆRK
Returretten bortfalder ved specialbestillinger samt varer med gravering. 

Værdiforringelse
Manglende eller beskadiget emballage kan muligvis udgøre en værdiforringelse, så for at modtage den fulde købssum retur, anbefales det, at varen returneres i original emballage.

Du hæfter kun for eventuel forringelse af varernes værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varernes art, egenskaber og den måde, de fungerer på. Hvis du har taget varen i brug ud over hvad der er nødvendigt for at konstatere varens art, egenskaber og den måde den fungerer på, forbeholder vi os retten til, efter en konkret vurdering i hvert tilfælde, at reducere tilbagebetalingen eller lade tilbagebetalingen helt bortfalde.

Reklamationsret
Når du handler som forbruger har du 24 måneders reklamationsret. Det betyder, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation. Det er et krav, at reklamationen er berettiget, og, at manglen ikke er opstået som følge af fejlagtig brug af produktet eller anden skadeforvoldende adfærd.

Hvis du ønsker at reklamere over en vare, skal du kontakte vores kundeservice via e-mail eller telefonisk.

Når du kontakter vores kundeservice skal du oplyse om følgende førend, at vi kan behandle din reklamation:

  • Du skal gøre os opmærksomme på fejlen/manglen i rimelig tid efter konstatering af fejlen.
  • Reklamation skal være os i hænde senest 24 måneder efter købet.
  • Du skal oplyse dit ordrenummer.
  • Fejlen skal være tydligt beskrevet og der skal vedhæftes billeder.
  • Varen skal være behandlet forsvarligt og korrekt vedligeholdt.
  • Du er ikke ansvarlig for omkostninger forbundet med returneringen af mangelfulde varer eller forkerte varer. Vi tilbagebetaler naturligvis købsprisen og de oprindelige leveringsomkostninger, når vi har modtaget varen.

Mangelfulde varer og forkerte varer modtaget
Hvis din vare lider af en mangel, eller vi har leveret forkerte varer, bedes du kontakte vores kundeservice hurtigst muligt. I tilfælde af en mangelfuld vare eller forkert vare, kan du vælge mellem følgende muligheder:

  • Returnere varen og få refunderet købsprisen og alle leveringsomkostninger, når vores kundeservice har behandlet returvarerne, eller:
    • Beholde varen og anmode om en forholdsmæssig reduktion af købsprisen
  • Når du kontakter kundeservice skal du oplyse dit ordrenummer, eventuelt varenummer, og beskrive hvad der er galt med varen, herunder vedhæfte billede af varen der så vidt det er muligt viser defekten, for at modtage en returlabel. Vi betaler returportoen. Returnering skal foregå på denne måde da vi ikke har mulighed for at refundere omkostninger ifm. returfragt.

Du er ikke ansvarlig for omkostninger forbundet med returneringen af mangelfulde varer eller forkerte varer. Vi tilbagebetaler naturligvis købsprisen og de oprindelige leveringsomkostninger, når vi har modtaget varen. Ønsker du, at vi leverer en tilsvarende vare til dig og er vi i stand hertil, refunderer vi ikke dine oprindelige leveringsomkostninger.

Opdatering af www.aveny.dk 
Vi gør vores bedste for at opdatere www.aveny.dk samt sikre, at priser, tilbud, beskrivelser og andre oplysninger om varerne er korrekte. Stavefejl, fejl i priser, tilbud, beskrivelser og andre oplysninger om varerne kan dog opstå. Opdager vi en fejl i prisen for en vare du har bestilt på www.aveny.dk, vil vi give dig besked hurtigt muligt. Under disse omstændigheder vil vi underrette dig om den korrekte pris for varen og give dig mulighed for at købe varen til den korrekte pris. Er vi ikke er i stand til opnå kontakt med dig, vil vi bruge vores ret til ikke at acceptere dit tilbud.


Personoplysninger
Vi behandler dine personoplysninger fortroligt. Læs venligst vores Persondata, som fortæller om hvordan vi bruger de personoplysninger, som du giver os i forbindelse med bestillingsproceduren og din brug af www.aveny.dk i øvrigt.

Klageadgang
Såfremt du skulle have nogle spørgsmål til eller er utilfreds med varen du har købt, kan du kontakte vores kundeservice direkte på info@aveny.dk, hvor vi vil forsøge at finde frem til en fælles løsning. 

Hvis du er utilfreds med varen, du har købt og ikke kan blive enig med vores kundeservice om en fornuftig løsning, har du adgang til at klage til Forbrugerklagenævnet. Du kan følge linket for at indgive en online klage hos Forbrugerklagenævnet.

Alternativt kan du rette skriftlig henvendelse til:
Center for Klageløsning
Carl Jacobsens Vej 35
2500 Valby

EU-Kommissionens online klageportal kan også anvendes ved indgivelse af en klage. Det er særlig relevant, hvis du er forbruger med bopæl i et andet EU-land. 

Lovvalg og værneting
Enhver aftale indgået mellem os under anvendelse af disse betingelser er underlagt dansk lov og ret.
Eventuelle uoverensstemmelser mellem parterne, der ikke kan forliges udenretligt, afgøres ved anlæggelse af retssag ved Københavns Byret.